Handboek Managementmodellen – voor continue verbetering in organisaties

Alle managementmodellen die je als professional of student nodig hebt bij elkaar.

Hoe kun je het strategieproces voor jouw organisatie het best vormgeven? En op welke manier kom je eigenlijk tot een gedegen strategisch (marketing)plan? Daarvoor heb je managementmodellen nodig. Maar welk model kies je dan precies?

Met een selectie van 75 modellen geeft Handboek Managementmodellen je alle tools in handen om jouw organisatievraagstuk gedegen te benaderen. Via de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) komt elk aspect van de organisatie aan bod, van externe analyse tot evaluatie en bijsturing. Je ziet steeds snel hoe en met welk doel je elk model kunt gebruiken. En bovendien: welke modellen je daarna kunt inzetten om de volgende stap te zetten. Dit handboek verbindt oude modellen die hun nut ruimschoots hebben bewezen met nieuwe tools die onmisbaar zijn voor de organisatie van nu. Wat je vraagstuk ook is, met Handboek Managementmodellen kun je werken aan continue verbetering.

Op de online omgeving www.handboekmanagementmodellen.nl kun je de modellen uit dit boek downloaden als invulbare pdf. In no time maak je hiermee een inzichtelijke figuur om te gebruiken in een verslag of presentatie. Deze applicatie biedt precies de ondersteuning waar jouw praktijk om vraagt.

 

Patrick Kooij

Patrick als trainer

De training “Strategieontwikkeling voor continue verbetering in organisaties” biedt jou nieuwe kennis, inzichten en praktische tools om direct aan de slag te gaan met jouw eigen strategische en marketingvraagstukken. Patrick begeleidt je door het hele proces, van strategieontwikkeling tot implementatie, evaluatie en aanpassing, om continue verbeteringen in jouw organisatie te kunnen realiseren. Het uiteindelijke doel is dat je in staat bent om managementmodellen toe te passen in jouw specifieke context.

Patrick als spreker

Patrick scheef het Handboek Managementmodellen met als leidraad het strategisch planningsproces volgens de PDCA-cyclus. Van hieruit spreekt hij over strategie, marketing en businessmodel innovatie. Hij maakt daarbij telkens de koppeling tussen de theorie en de praktijk. Alles is daarbij gericht op Continue verbetering in organisaties

Patrick  als auteur

Patrick is auteur van het Handboek Managementmodellen – voor continue verbetering in organisaties. Zijn boek verbindt oude modellen die hun nut ruimschoots hebben bewezen met nieuwe tools die onmisbaar zijn voor de organisaties van nu. Wat je vraag ook is, met Handboek Managementmodellen kun je werken aan continue verbetering.

Naast het boek is er ook een online applicatie. Met behulp van een activatiecode die voorin het boek staat, kun je een gratis account aanmaken op de website www.handboekmanagementmodellen.nl. Hier vind je alle 75 modellen volgens dezelfde indeling als in het boek, dus van het raamwerk tot de bijsturing. Elk hoofdstuk biedt online een korte toelichting plus een download, waarmee je het desbetreffende model zelf digitaal kunt invullen.

LinkedIn
Share